Salgsvilkår
Salgsvilkår

Priser

Alle priser oppgis i norske kroner og er inkludert moms. Det er ikke toll på våre varer.

Vi reserverer oss fra eventuelle trykkfeil, feilskrivinger, valutaendringer eller endringer i innkjøpsprisene. Ved bestilling blir en kjøpsavtale først godkjent når bestillingen er bekreftet med en manuell ordrebekreftelse via e-post. Den første (automatiske) ordrebekreftelsen blir automatisk generert i webshopen uten manuelle tilsyn og gjelder ikke som avtale. Vi forbeholder oss derfor retten til å makulere feilaktige ordre.

 

Frakt

Hvor mye du betaler i porto avhenger av totalsummen på bestillingen din.

Det er fri frakt på bestillinger over 1000 kr. For bestillinger under 1000 kr koster porto 59 kr.

 

Betalingsvilkår

Du kan betale med bankkort (visa/mastercard), faktura (Qliro) eller Trustly.

 

Ordre

Vi inngår bare avtale med myndige personer (18 år). Er du yngre enn 18 år må du ha foresattes godkjennelse for å bestille.

 

Ordreverdi

Minumum ordreverdi er 500,-

 

Ordrebekreftelse

Når du mottar ordren din får du en automatisk bekreftelse på e-post fra webshopen vår til den e-postadressen du oppgav ved registrering. Er det slik at noen av varene du har bestilt ikke fins i lager får du beskjed om dette på e-post.
 

Leveranse

Vi leverer varene dine med PostNord. Leveransen skjer enten via brev eller postpakke, avhengig av varenes verdi og størrelse.

Vi leverer ikke til Svalbard.

Leveringstid

Vi leverer alltid bestillingen din så fort som mulig. Viser det seg at bestillingen din har lang leveringstid får du beskjed om dette og kan da velge å avbestille ordren din eller vente ytterligere noen dager. Du får beskjed om leveransen til den e-posten du oppgav ved bestilling når ordren din blir sendt. Du har rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnader ved eventuelle forsinkelser av leveransen. Melding om ødelagt eller feilaktig vare skal gjøres innen 5 dager fra du har tatt imot bestillingen din.

 

Angrerett og returer

I overenstemmelse med Angrerettloven har du alltid rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager når du handler online. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar varen. Som kunde har du rett til å åpne varen og undersøke den. Ved en eventuell retur er det viktig at at varen returneres i uforandret skikk, det vil si ubrukt, ren, ikke ødelagt eller skadet og ligge i sin originalemballasje. Varen skal være som ny og ingenting skal ha blitt fjernet fra den, som f.eks diverse etiketter/lapper som sitter på klærne. Ved retur skal varen pakkes ordentlig inn. Tejp ikke direkte på originalemballasjen da denne også skal være som ny. Har du som konsument håndtert varen i større utstrekning en det som er nødvendig for å fastille dens egenskaper eller funksjon forbeholder vi oss retten til å gjøre avdrag for varens verdiminskning. Angreretten gjelder ikke på undertøy. 

Returer og bytte

Oppfyller du kravene for angrerett eller åpent kjøp kan du returnere varen din eller gjøre ett bytte hos oss. Vi står for returfrakten innen 14 dager etter at du har fått din forsendelse. Vi betaler kun en returfrakt. Benytt den vedlagte fraktseddelen og fyll i den vedlagte redurseddelen. Vil du bytte varen din legger du en ny ordre på hjemmesiden vår på den varen du ønsker å bytte til, samt returnerer varen du ikke vil beholde i overnstemmelse med våre regler for returer. Når du returnerer en vare skal den pakkes godt. Benytt ikke varens originalemballasje som ytre forpakning og se til at pakkingen ikke skader verken varen eller varens emballasje. Klistre/tejp ikke fraktseddelen direkte på varens originalemballasje. En skadet originalemballasje kan føre til at vi gjør avdrag på prisen.

 

Med originalemballasje mener vi for eksempel skokartong, plastemballasje eller annen emballasje, ja rett og slett den emballasjen som varen kom i. Om varen leveres i en forpakning som ikke går å åpne uten å skade den, har du som konsument rett til å åpne forpakningen og granske varen uten at angreretten brytes.

 

Fri returfrakt

  • Gjelder innen 14 dager fra varen er mottat
  • Gjelder bestillinger over 1000kr
  • Gjelder ikke klumpete gods som f.eks staver og lignende.
  • Gjelder kun en returfrakt

 

365 dagers åpent kjøp

Utover 14 dagers angrerett tilbyr vi deg som kunde 365 dagers åpent kjøp, med visse unntak. Ved en eventuell retur må varen leveres i sin originale tilstand. Det vil si ren, uskadd og i originalemballasjen samt at ingenting skal ha blitt fjernet fra den, som f.eks diverse etiketter/lapper som sitter på klærne.


I disse tilfellene gjelder ikke 365 dagers åpent kjøp

  • På tilbudsvarer, elektronikk, mat med holdbarhetsdato og bestillingsvarer (varer som vi ikke har i lager), monterte ski. På disse varene gjelder 14 dagers angrerett som tidligere angitt
  • På undertøy
  • Utgående varer. 365 dagers åpent kjøp gjelder forutsatt at varen fremdeles fins i vårt sortiment. Erstatningsvarer i forbindelse med reklamasjon.

 

Tilbakebetaling

Tilbakebetaling av returen din skal skje så snart som mulig, senest 14 dager etter at vi har mottat returen din. Tilbakebetalingen skjer på samme måte som du betalte kjøpet, enten til ditt kort eller til din konto.

Ved tilbakebetaling når du har handlet med faktura på Qliro korrigeres fakturan med den aktuelle summen av din retur. Ved delretur drar du av det du returnerte på totalsummen og betaler resten av fakturaen din, dette for å unngå eventuelle påminnelsesavgifter. Ved delretur skal du få informasjon om din avbetaling fra Qliro. Denne informasjonen kan du se bort fra når vi har mottat og behandlet returen din.

 

Avbestilling av order

Du kan alltid avbestille din order, forutsett at den ikke allerede er sendt fra oss. Ta kontakt med kundeservice for å avbestille og få en bekreftelse på at varen ikke er sendt.

 

Reklamasjon

Alle reklamasjoner (med skader eller mangler) skal gjøres skriftlig til oss innen rimelig tid med en nøyaktig beskrivelse av feilen. NB! Du må gi beskjed til oss at du vil gjøre en reklamasjon for å få et reklamasjonsnummer. Dette reklamasjonsnummer må du oppgi når du deretter sender inn varen din til oss. Ved en godkjent reklamasjon kommer du som konsument erstattes for eventyelle kostnader (returfrakt). Ta kontakt med kundeservice for mer informasjon.


Tvist

Ved eventuell tvist vil vi følge reklamasjonsnemdens anbefalinger.

 

Personopplysninger

Når du legger din bestilling hos oss oppgir du dine personopplysninger som navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med registreringen og bestillingen din godkjenner du at vi lagrer og benytter opplysningene dine i vår virksomhet for å fullføre våre forpliktelser ovenfor deg. Vi kommer ikke til å dele dine personopplysninger til tredje part. Ifølge Personopplysningsloven har du rett til å motta den informasjon vi har registrert om deg. Er den feilaktig, ufullstendig eller irrelevant kan du be om at informasjonen rettes eller slettes. Ta i såfall kontakt med kundeservice.

 

Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside til dataen din hvor den lagres enten i minnet (session cookie) eller som en lite tekstfil (tekstbasert cookie). Vi benytter den sistnevnte varianten av cookies.

 

Pakker som ikke hentes ut

Henter du ikke ut pakken din vil du bli debitert for frakt og returfrakt samt en administrativ avgift på 250 kr for å dekke håndteringskostnaden som oppstår. Det er derfor mye bedre om du henter ut pakken din og sender den i retur til oss dersom du har angret deg.


Laster ned...