Salgsvilkår
Salgsvilkår

Priser

Alle priser oppgis i norske kroner og inkluderer moms.

Vi reserverer oss fra eventuelle trykkfeil, feilskrivninger, valutaendringer eller endringer i innkjøpsprisene. Ved bestilling blir avtale om kjøp først godkjent  når vi har bekreftet bestillingen med en manuell ordrebekreftelse via e-post.

Den første (automatiske) ordrebekreftelsen genereres automatisk av vår webshop uten maneuell tillsyn og gjelder ikke som avtale. Vi forebeholder oss derfor retten til å makulere feilaktige ordre.

 

Fraktkostnader

Fraktkostnaden er fra 0 kr og oppover avhengig av den totale ordresummen. For ordresummer mindre enn 1000 kr koster frakten 59 kr og over 1000 kr så er det fraktfritt. Fraktkostnaden varierer fra land til land.

 

Betalingsvilkår

Du kan velge å betale med bankkort (visa/mastercard) eller mot faktura (Klarna).

 

Order

Vi inngår bare avtale med myndige personer (18 år). Er du yngre enn 18 år må du ha foresattes godkjennelse for å bestille.

 

Ordreverdi

Minumum ordreverdi er 500,-

 

Ordrebekreftelse

Når vi har tatt imot din ordre bekreftes dette gjennom at vår webshop atuomatisk sender en e-post til den e-postadressen du har oppgitt ved registrering. Når vi har bearbeidet din order sendes en manuell ordrebekreftelse som innehåller beregnet leveransetid om det er slik at noen av varene du har bestilt ikke finns i lager. 
 

Leveranse

Vi leverer dine varer med posten. Leveransen skjer enten via brev eller postpakke, avhengig av produktenes verdi og størrelse.  

Leveransetid

Vi leverer alltid din bestilling så fort som mulig. Om en order viser seg å ha lang leveransetid får kunden beskjed om dette, og kan da velge å annulere sin order eller vente ytterligere noen dager. Ved leveranse av din order sender vi deg en beskjed om leveranse til den e-post adressen du har oppgitt ved bestilling. Konsumenten har rett til å heve kjøpet uten kostnad ved eventuell forsinkelse av leveransen.

 

Angrerett og returer

Angrerettloven gir deg muligheten til å angre kjøp innen 14 dager. Vi gir deg 365 DAGERS ÅPENT KJØP!! Dette gjelder ikke for nedsatte produkter, elektronikk eller bestillingsvarer (produkter som ikke finnes i lager),  og bare om varen finns på  vårt lager. I disse tilfellene er det 14 dagers åpent kjøp som gjelder. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du tar imot varen. Returnerte varer skal være i uforandret skikk, det vil si ubrukt, ikke ødelagt eller skadet. Varen skal altså være i nyskikk og ingenting skal ha blitt fjernet fra produktet, som f.eks diverse etiketter/lapper som sitter på klærne. Ved retur skal produktet pakkes inn ordentligt og det skal ikke være teip e.l på orginalforpakningen, den må også være i uforandret skikk. Returen gjelder ikke for monterte ski og for underøy. Vi står for returfrakten innen 14 dager etter at du har fått forsendelsen ( gjelder ikke skymmende gods, som f.eks staver e.l. Vi betaler bare for en returfrakt. Bruk den vedlagte returfraktseddelen og  fyll i vedlagt returlapp som anvist.

Om du vill bytte, gjør en retur av din vare og legg en ny ordre på vår hjemmeside på den varen du ønsker å bytte til.

 

Tilbakebetaling

Tilbakebetaling av en ordre skal skje så fort som mulig, men senest 14 dager etter at vi har mottatt din retur. Ved tilbakebetaling til kort skjer betalingen til det kortet du brukte ved kjøpet. Ved tilbakebetaling der kjøp har skjedd med Klarna så endrer vi fakturaen til det aktuelle beløpet som blir etter din retur. Ved delretur så trekk fra det du returnerte og betal inn resten på din Klarna faktura, dette for å undvike eventulele påminnelseavgfiter etc. Du kommer ved delretur til å få hjem informasjon om avbetaling fra Klarna. Denne informasjonen kan du se bort ifra da den tas bort da vi har tatt mot din retur.

 

Avbestilling av order

Du kan alltid avbestille din order, forutsett at den ikke allerede er sendt fra oss. Dette krever at du kontakter kundeservcie før varen sendes.

 

Reklamasjoner

Alle reklamasjoner (med skader eller mangler) skal gjøres skriftlig innen rimlig tid med en nøyaktig beskrivelse av feilene. OBS! Du må melde fra till oss at du ønsker å reklamere en vare for å få et reklamasjonsnummer. Dette reklamasjonsnummeret skal du oppgi når du sender inn din reklamasjon til oss. Konsumenten erstattes for eventuelle kostnader (returfrakt) ved godkjent reklamasjon. For mere informasjon kontakt kundeservice.

Tvist

Ved eventuell tvist vil vi følge reklamasjonsnemdens anbefalinger.

 

Personopplysninger

Når du legger din bestilling hos oss oppgir du dine personopplysninger som navn, adresse og telefonnummer. I sammenheng med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lager og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å fullføre atagandet mot deg. Vi kommer ikke til å gi ut dine personlige opplysninger til tredje part. Ifølge Personopplysningsloven har du rett til å få den informasjonen vi har registrert om deg. Om informasjonen er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant kan du be om at informasjonen skal rettes eller tas bort. Kontakt i så fall kundeservice.

 

Gavekort

Våre gaverkort er personlige og sendes ut i form av en kode via mail, eller brev beroende på ønskemål. Gaverkotene er gyldig i ett år.

 

Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, til din data der den lagres enten i minnet (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbasert cookie). Vi bruker den sist nevnte cookien.

 

Pakker som ikke hentes ut

I de tilfellene pakker inte hentes ut debiterer vi kunden tur og retur frakt samt en adminstrativ avgift på 250 kr for å dekke den hanteringskostnad som oppstår. Det er derfor alltid mye bedre å hente ut pakken og returnere den til oss om du har angret deg.


Laster ned...