Kjøpevilkår

Priser

Alle priser oppgis i norske kroner og er inkludert moms. Det er ikke toll på våre varer.

Vi reserverer oss fra eventuelle trykkfeil, feilskrivinger, valutaendringer eller endringer i innkjøpsprisene. Ved bestilling blir en kjøpsavtale først godkjent når bestillingen er bekreftet med en manuell ordrebekreftelse via e-post. Den første (automatiske) ordrebekreftelsen blir automatisk generert i webshopen uten manuelle tilsyn og gjelder ikke som avtale. Vi forbeholder oss derfor retten til å makulere feilaktige ordre.

 

Frakt

Hvor mye du betaler i porto avhenger av totalsummen på bestillingen din.

Det er fri frakt på bestillinger over 1000 kr. For bestillinger under 1000 kr koster porto 59 kr.

 

Returfrakt

Ved kjøp over 1000 kr tilbyr vi fri frakt om du returnerer innen 14 dager fra du hentet ut pakken din. Ved kjøp under under 1000 kr eller om du benytter 365 dagers åpent kjøpt koster porto 59kr.

Fullstendige vilkår for returer finner du nedenfor.

 

Prisgaranti

Vår prisgaranti innebærer at om du mot formodning finner en vare billigere et annet sted, så gir vi deg mellomlegget tilbake. Fullstendige vilkår finner du i vår ”Prisgaranti”.

 

Betalingsvilkår

Du kan betale med bankkort, faktura (Qliro) eller Trustly.

Betalningen hanteres av Qliro. Du kan velge mellom flere ulike betalingsalternativ.

 

Faktura

Betal med faktura innen 14 dager.

 

Kjøp nå, betal senere

Kjøp nå og betal senere. Det aktuelle alternativet presenteres i handlekurven. For dette alternativet tilkommer 39 kr i oppleggningsavgift samt rente.

 

Del opp betalingen din

Du kan velge å delbetale ordren din. Ved delbetaling tilkommer registreringsavgift, administrasjonsavgift samt renter.

 

Kortbetalning

Du kan betale enten med mastercard, VISA eller American Express.

 

Sikker bankbetaling

Du kan betale direkte med internettbanken din via Trustly. Se fullstendige vilkår hos Qliro.

 

PayPal

Du kan betala via PayPal.

 

Ordre

Vi inngår bare avtale med myndige personer (18 år). Er du yngre enn 18 år må du ha foresattes godkjennelse for å bestille.

 

Ordreverdi

Minumum ordreverdi er 500,-

 

Ordrebekreftelse

Når vi har mottat ordren din får du en automatisk bekreftelse på e-post til den e-postadressen du oppgav ved registrering.
 

Leveranse

Vi leverer varene dine med PostNord. Leveransen skjer enten via brev eller postpakke, avhengig av varenes verdi og størrelse.

Vi leverer ikke til Svalbard.



Leveringstid

Vi leverer alltid bestillingen din så fort som mulig. Viser det seg at bestillingen din har lang leveringstid får du beskjed om dette og kan da velge å avbestille ordren din eller vente ytterligere noen dager. Du får beskjed om leveransen til den e-posten du oppgav ved bestilling når ordren din blir sendt. Du har rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnader ved eventuelle forsinkelser av leveransen. Melding om ødelagt eller feilaktig vare skal gjøres innen 5 dager fra du har tatt imot bestillingen din.

 

Angrerett 14 dager

I overenstemmelse med Angrerettloven har du alltid rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager når du handler online. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar varen. Som kunde har du rett til å åpne varen og undersøke den. Ved en eventuell retur er det viktig at at varen returneres i uforandret skikk, det vil si ubrukt, ren, ikke ødelagt eller skadet og ligge i sin originalemballasje. Varen skal være som ny og ingenting skal ha blitt fjernet fra den, som f.eks diverse etiketter/lapper som sitter på klærne. Ved retur skal varen pakkes ordentlig inn. Tejp ikke direkte på originalemballasjen da denne også skal være som ny. Har du som konsument håndtert varen i større utstrekning en det som er nødvendig for å fastille dens egenskaper eller funksjon forbeholder vi oss retten til å gjøre avdrag for varens verdiminskning. Angreretten gjelder ikke på undertøy.

365 dagers åpent kjøp

Utover 14 dagers angrerett tilbyr vi deg som kunde 365 dagers åpent kjøp, med visse unntak. Ved en eventuell retur må varen leveres i sin originale tilstand. Det vil si ren, uskadd og i originalemballasjen samt at ingenting skal ha blitt fjernet fra den, som f.eks diverse etiketter/lapper som sitter på klærne.

I disse tilfellene gjelder ikke 365 dagers åpent kjøp:

  • På tilbudsvarer, elektronikk, mat med holdbarhetsdato og bestillingsvarer (varer som vi ikke har i lager), monterte ski eller sykler. På disse varene gjelder 14 dagers angrerett som tidligere angitt
  • På undertøy
  • Utgående varer. 

365 dagers åpent kjøp gjelder forutsatt at varen fremdeles fins i vårt sortiment. Erstatningsvarer i forbindelse med reklamasjon.

Returer og bytte

Oppfyller du kravene for angrerett eller åpent kjøp kan du returnere varen din eller gjøre ett bytte hos oss. Vi står for returfrakten innen 14 dager etter at du har fått din forsendelse. Vi betaler kun en returfrakt. Benytt den vedlagte fraktseddelen og fyll i den vedlagte redurseddelen. Vil du bytte varen din legger du en ny ordre på hjemmesiden vår på den varen du ønsker å bytte til, samt returnerer varen du ikke vil beholde i overnstemmelse med våre regler for returer. Når du returnerer en vare skal den pakkes godt. Benytt ikke varens originalemballasje som ytre forpakning og se til at pakkingen ikke skader verken varen eller varens emballasje. Klistre/tejp ikke fraktseddelen direkte på varens originalemballasje. En skadet originalemballasje kan føre til at vi gjør avdrag på prisen.
 
Med originalemballasje mener vi for eksempel skokartong, plastemballasje eller annen emballasje, ja rett og slett den emballasjen som varen kom i. Om varen leveres i en forpakning som ikke går å åpne uten å skade den, har du som konsument rett til å åpne forpakningen og granske varen uten at angreretten brytes.
 
Fri returfrakt:

  • Gjelder innen 14 dager fra varen er mottat
  • Gjelder bestillinger over 1000kr
  • Gjelder ikke klumpete gods som f.eks staver og lignende.
  • Gjelder kun en returfrakt

 

Tilbakebetaling

Tilbakebetaling av returen din skal skje så snart som mulig, senest 14 dager etter at vi har mottat returen din. Tilbakebetalingen skjer på samme måte som du betalte kjøpet, enten til ditt kort eller til din konto.

Ved tilbakebetaling når du har handlet med faktura på Qliro korrigeres fakturan med den aktuelle summen av din retur. Ved delretur drar du av det du returnerte på totalsummen og betaler resten av fakturaen din, dette for å unngå eventuelle påminnelsesavgifter. Ved delretur skal du få informasjon om din avbetaling fra Qliro. Denne informasjonen kan du se bort fra når vi har mottat og behandlet returen din.

Bytte

Ved bytte legger du en ny bestilling på den varen du ønsker å bytte til på vår hjemmeside. Deretter returnerer du varen som du vil sende tilbake i forhold til instruksjonene for retur som du finner ovenfor.

Avbestilling av ordre

Du kan alltid avbestille din ordre, med mindre den allerede er plukket i lageret. Ta kontakt med kundeservice for å avbestille og få en bekreftelse på at varen ikke er sendt. Har ordren din allerede blitt plukket og sendt må du hente ut pakken og deretter returnere den til oss. Dette for å unngå eventuelle kostnader. Les mer under ”pakker som ikke hentes ut” lengre ned på siden. 

 

Reklamasjoner

Alle reklamasjoner (med skader eller mangler) skal gjøres skriftlig til oss innen rimelig tid med en nøyaktig beskrivelse av feilen. NB! Du må gi beskjed til oss at du vil gjøre en reklamasjon for å få et reklamasjonsnummer. Dette reklamasjonsnummer må du oppgi når du deretter sender inn varen din til oss. Ved en godkjent reklamasjon kommer du som konsument erstattes for eventyelle kostnader (returfrakt). Ta kontakt med kundeservice for mer informasjon.

NB! Før du sender inn varen må du gi beskjed til oss om at du vil reklamere og få bekreftet dette med ett reklamasjonsnummer. Varene som sendes inn skal være rene. 


Tvist

Ved eventuell tvist vil vi følge Forbrukerombudets anbefalinger.

 

Personopplysninger

Ved gjennomført kjøp godkjenner du at vi lagrer dine personopplysninger. Vi lagrer de personopplysninger som er nødvendige for at vi skal kunne oppfylle vår avtale med deg som kunde samt de personopplysninger som du har gitt oss samtykke for. Les mer om vår behandling av personopplysninger under vår datavernspolicy.

 

Cookies

Outdoorexperten.no benytter cookies. En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside til dataen din hvor den lagres enten i minnet (session cookie) eller som en lite tekstfil (tekstbasert cookie). Vi benytter den sistnevnte varianten av cookies. Les mer om cookies og vår bruk av cookies.

 

Pakker som ikke hentes ut

Henter du ikke ut pakken din vil du bli debitert for frakt og returfrakt samt en administrativ avgift på 250 kr for å dekke håndteringskostnaden som oppstår. Det er derfor mye bedre om du henter ut pakken din og sender den i retur til oss dersom du har angret deg.Henter du ikke ut pakken din vil du bli debitert for frakt og returfrakt samt en administrativ avgift på 250 kr for å dekke håndteringskostnaden som oppstår. Det er derfor mye bedre om du henter ut pakken din og sender den i retur til oss dersom du har angret deg.

Rabattkoder

Følgende vilkår gjelder for bruk av rabattkoder på outdoorexperten.no 

  • Rabattkoder er ikke gyldige på elektronikk og sykler.
  • Rabattkoder er ikke gyldige ved kjøp av gavekort.
  • Gyldighetsdatoen og eventuelle øvrige vilkår oppgis i forbindelse med kampanjen. 
  • Rabatten trekkes alltid av fra original prisen og rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud. Rabattkodene gjelder kun ved kjøp online. 
  • Ved en eventuell retur av vare som er kjøpt med rabattkode tilbakebetales kun det beløpet som du har betalt. M.a.o prisen etter at rabattkoden er trekt fra.


Gavekort


Les mer om vilkår for gavekort under ”Gavekort”. 


Laster ned...