FAQ

FAQ- Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet de vanligste spørsmålene og svarene om bestillinger, rabattkoder, returer og betalinger. Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt? Ta kontakt med kundeservice.


Bestillning


  • Jeg vil legge til en vare på ordren min, hvordan gjør jeg?

    Det er desverre ikke mulig å legge til varer på en ordre. Dette på grunn av at du ved ditt opprinnelige kjøp godkjente bestillingens totalbeløp og dette kan ikke overskrides i etterhand. Legg istedet en ny bestilling på den varen du ikke fikk med i din første bestilling.

 

  • Hvordan kan jeg endre informasjonen (f.eks navn, adresse, mail, telefonnummer) i ordren min?

    Har varen din enda ikke blitt sendt kan vi endre mail og telefonummer på ordren din. Av sikkerhetsmessige grunner kan vi ikke endre navn og adresse på en ordre.

  • Jeg vil handle for et firma, hvordan bestiller jeg?

    Når du skal sluttføre kjøpet i ditt i kassen skriver du først inn mailadressen din. Deretter kan du fylle i personnummeret ditt. Under denne ruten velger du istedet firma. Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å endre fakturaadressen.

  • Sender dere til utlandet?

    Akkurat nå sender vi kun til våre kunder i Sverige og Norge (minus Svalbard). Vi håper såklart i fremtiden å kunne sende våre varer også til flere land.

  • Sender dere til Svalbard?

    Nei, vi sender ikke til Svalbard.

  • Er det toll på forsendelsen?

    Nei det er det ikke. Du kommer ikke bli belastet for Skatter, tollavgifter, eller andre lignende toll- og importrelaterte avgifter.


Betaling & faktura


  • Når får jeg fakturaen min?

    Fakturaen din aktiveres først når vi sender ordren din. Har du fått informasjon om at ordren din er sendt skal du få tilsendt en mail fra vår betalingspartner Qliro.

    Har du ikke fått en faktura kan du kontakte Qliro for videre hjelp med betalingen din. De kan nås på telefon 815 03 888 eller på mail til kundeservice@qliro.com

  • Jeg har sendt en vare i retur og vil forlenge forfallsdatoen/pause fakturaen min, hvordan gjør jeg det?

    Ta kontakt med Qliro og informer dem om returen din. Raskest går det om du laster ned Qliros app til mobilen din. I appen kan du selv administrere dette.


Retur, bytte & reklamasjon


  • Hvordan bytter jeg en vare?

    Vil du bytte til en annen størrelse, modell eller vare legger du en ny bestilling på outdoorexperten.no og returnerer det du ikke vil beholde. Benytt de medfølgende frakthandlingene så står vi for returen (gjelder kun bestillinger over 1000 kr). Retur må skje innen 14 dager fra du hentet pakken hos ditt PostNord ombud. Returen skal leveres til et PostNord ombud.

    Varen du sender tilbake må være ubrukt, ha prislappene på og ligge i sin originalemballasje. Når du returnerer en vare skal den pakkes godt. Benytt ikke varens originalemballasje som ytre forpakning og se til at pakkingen ikke skader verken varen eller varens emballasje. Klistre/tejp ikke fraktseddelen direkte på varens originalemballasje. En skadet originalemballasje kan føre til at vi gjør avdrag på prisen.

  • Jeg vil reklamere en vare, hvordan gjør jeg?

    Ta kontakt med vår kundeservice på mail. Er det en synlig feil på varen, ta et eller flere bilder som du sender oss som vedlegg sammen med en beskrivelse av feilen. Vi kommer kontakte deg med informasjon om hvordan vi går videre i reklamasjonen. Får du beskjed om å sende inn varen, vær oppmerksom på att klær skal være nyvaskede, sko rengjorte etc. Er dette ikke gjort kan du risikere at varen sendes tilbake uten en løsning på reklamasjonen.

Produktspørsmål


  • Jeg har problem med min GPS-klokke, hva gjør jeg?

    For raskest mulig hjelp med service eller reklamasjon, ta direkte kontakt med produsenten via følgende sider:

    Garmin » 
    Polar » 


Rabattkoder & nyhetsbrev

 

  • Hvorfor fungerer ikke rabattkoden min??

    Fungerer ikke rabattkoden din kan grunnen være at du forsøker å bestille elektronikk, sykkel eller produkt med allerede nedsatt pris. Grunnen kan også være at gyldighetsdatoen er passert eller at det har blitt en feil når rabattkoden ble laget. Oppfyller bestillingen vilkårene og rabattkoden ikke fungerer, legg en bestilling og send ordrenummer samt hvilken rabattkode du vil benytte til kundeservice.

  • Hvordan avregistrerer jeg meg fra nyhetsbrev?

    Lengs ned i nyhetsbrevet kan du klikke på linken "Avregistrere”. Vær oppmerksom på at ordrebekreftelser og mailutsendelser som er koblet til ordren din kommer alltid sendes til deg, selv når du har avregistrert E-postadressen din.



Denne siden er under oppdatering. Mer informasjon kommer innom kort.
Sist oppdatert 2018-06-13



Laster ned...