Her har vi samlet de vanligste spørsmål og svar om bestillinger, rabattkoder, returer og betaling. Finner du ikke svar på det du lurer på? Kontakt i så fall kundeservice.
Bestilling
- Jeg vil legge til en vare på ordren min, hvordan gjør jeg det?
Hvis du har betalt med kort kan vi ikke trekke penger fra kortet etterpå, legg derfor inn en ny ordre for det produktet du ikke fikk med i den første bestillingen din. Ved faktura/delbetaling kan du heve verdien på ordren hvis Qliro godkjenner det.
-
Jeg la inn en ny bestilling med ekspresslevering for noen dager siden, men har ennå ikke fått forsendelsen. Hva skjer egentlig?
Ekspress betyr at din ordre blir prioritert på lageret hos oss og blir sendt i løpet av 24 timer (helgefri hverdag). Gjelder ikke bestillingsvarer. Leveringstiden hos fraktselskapet legges til.
- Jeg vil handle for et firma, myndighet eller kommunal organisasjons regning, hvordan går jeg frem for å legge en ordre?
Du kan velge ”firmakunde” i kassen, der fyller du ut organisasjonsnummer og annen informasjon. Deretter kan du legge inn en bestilling. Merk at fakturaadressen ikke kan endres.
- Jeg bor i utlandet og vil bestille, hvorfor går det ikke?
I dag selger vi bare til våre kunder i Sverige, Norge og Finland, men vi håper selvfølgelig at kan tilby levering til flere land så fort som mulig. - Jeg bor i Sverige/Finland men jeg kan likevel ikke bestille, hvorfor går det ikke?
På den norske hjemmesiden selger vi bare til Norge. Vennligst besøk OutdoorExperten Sverige HER, hvis du bor i Sverige og vil bestille, eller OutdoorExperten Finland HER, hvis du bor i Finland og vil bestille.
Betaling og faktura
- Hjelp, jeg har ikke fått fakturaen min! Hva gjør jeg?
Hvis ordren din ikke har blitt sendt ennå, har heller ikke fakturen blitt aktivert. Derfor er det ingen ting du trenger å være urolig for. Har du fått informasjon om at ordren din har blitt pakket, bør du ha fått en e-post fra Qliro, vår partner som leverer check out-løsningen på hjemmesiden.
Vær vennlig å kontakte Qliro hvis du likevel ikke har fått noen faktura, klikk her.
- Jeg har returnert en vare og vil utsette forfallsdatoen eller pause fakturaen, hvordan gjør jeg det?
Dette gjør du ved å kontakte Qliro og informere dem om att du har sendt tilbake en eller flere varer. For hurtig håndtering av fakturaen kan du laste ned Qliros app til telefonen. I appen kan du ordne slike ting veldig enkelt.
Retur, bytting & Reklamasjon
- Hvordan bytter jeg en vare?
Hvis du ønsker å bytte ut et produkt mot en annen størrelse, modell eller vare kan du bestille på nytt og returnere de produktene du ikke vil beholde. Bruk det vedlagte fraktbrevet ved retur. Returen må skje innen 14 dager fra datoen pakken ble hentet ut.
Produktet du sender tilbake må være ubrukt med prislappen på og ligge i originalemballasjen. Vennligst ikke tape fast fraktbrevet rett på originalemballasjen.
- Må jeg melde fra om returen til dere?
Nei. For enkelhetens skyld trenger du verken melde fra om returen eller vedlegge annen informasjon i pakken. Det er dog viktig (!) at du bruker fraktbrevet du fikk i pakken. Vær nøye med å tape fast riktig fraktseddel til riktig produkt i tilfelle du har bestilt flere varer av oss.
- Skal jeg vedlegge en lapp med informasjon når jeg returnerer?
Nei, du trenger ikke vedlegge noe, det holder at du er nøye med å bruke fraktseddelen som kom i pakken. Med hjelp av den kan vi se hvem som har sendt pakken og hvilke varer det gjelder.
- Kan jeg returnere en julegave?
I forbindelse med julehandelen tilbyr vi hvert år forlengt åpent kjøp fra og med midten av november til begynnelsen av januar. For aktuell informasjon, klikk her for å lese våre kjøpebetingelser.. - Jeg vil reklamere på en vare, hvordan gjør jeg det?
Første steget er å ta skriftlig kontakt med vår kundetjeneste. Vær vennlig å ta et eller flere bilder og vedleg dette i e-posten med en tydlig beskrivelse av mangelen og ordrenummeret. Vi kommer med en tilbakemelding om hvordan du skal gå frem videre. Når du sender inn bør du være nøye med at klær skal være vasket, sko rengjorte osv, hvis ikke risikerer du at vi sender tilbake produktet som det er.
- Har du valgt å betale med faktura og trenger å returnere?
Visste du at du kan fryse fakturaen mens du venter på en retur, hvis du logger inn på Din Qliro? Da slipper du å følge opp forfallsdatoen mens du venter på at returen skal bli behandlet av oss.
Gavekort
- Hvordan kjøper jeg et gavekort?
For å finne gavekortene våre kan du enten søke på ”gavekort” i søkefeltet.
Kontroller deretter at gavekortets verdi stemmer overens med summen du vil at gavekortet skal være på og klikk på "Legg i handlevogn". Gjennomfør kjøpet som en vanlig bestilling og betal med kort, Trustly eller Qliro. Når kjøpet er ferdig får du en bekreftelse med e-post til din oppgitte e-postadresse innen 5 minutter!
Du betaler ingen fraktkostnad ved kjøp av gavekort.
- Hvordan kjøper jeg to gavekort?
Du kan dessverre ikke kjøpe mer enn et gavekort om gangen. Vil du kjøpe to eller flere gavekort, gjør du to ulike bestillinger for de ulike gavekortene.
- Det går ikke å kjøpe et gavekort, hva skal jeg gjøre?
Hvis du har problemer med å kjøpe et gavekort kommer det sannsynligvis av at handlekurven din inneholder også andre varer. Et gavekort må kjøpes separat og du kan derfor ikke legge til andre produkter i samme kjøp. Prøv å fjerne de andre produktene fra handlekurven og legg til en separat bestilling for dem.
Går det fremdeles ikke å kjøpe et gavekort? Vennligst kontakt vår kundetjeneste.
- Kan jeg bruke gavekortet i butikken i Västerås?
Nei, et gavekort du kjøper på hjemmesiden vår kan bare brukes online.
- Jeg har fått et gavekort, hvordan løser jeg inn det?
I bekreftelsen du fikk pr. e-post fikk du en gavekortkode som du kan bruke i kassen ved å kopiere koden og lime inn det i feltet ”Gavekort”.
- Kontrollere saldo
Vil du vite hvor mye penger du har på gavekortet ditt? Klikk på knappen her nedenfor for å se din aktuelle saldo.
Produktspørsmål
- Jeg har problemer med GPS-klokken min, hva gjør jeg?
For raskere service eller reklamasjon kan du kontakte produsenten direkte via følgende sider:
Garmin >>
Polar >>
Rabattkoder & nyhetsbrev
- Hvorfor virker ikke rabattkoden min?
Hvis rabattkoden din ikke virker kan det f. eks komme av at du forsøker bestille elektronikkvarer, sykler, gavekort eller produkter som allerede har en nedsatt pris. Den kan også komme av at rabattkodens siste dato har passert da rabattkoden kom. Hvis bestillingen oppfyller betingelsene og rabattkoden fremdeles ikke fungerer, kan du bestille og sende ordrenummeret til Kundeservice sammen med informasjon om hvilken rabattkode du har forsøkt å bruke.
- Hvordan avregisterer jeg meg fra nyhetsbrev?
Vennligst klikk på ”avregistrer abonnement” lengst ned i e-posten, så kan du avregistrere deg fra våre utsendeler. Noter dog at du alltid får ordrebekreftelser og e-post som er koblet til en ordre, selv om du har avregistrert e-postadressen din.
Informasjon om våre bestillingsvarer
En bestillingsvares leveringstid ligger på omtrent 1-2 uker, men det kan ta både kortere og lengre tid. Dette kan komme av faktorer som hvilken sesong vi er i og hvilken produsent det gjelder.
Vi kan dessverre ikke garantere at en bestillingsvare kommer til å være tilgjengelig da vi ikke styrer og lagersaldoen selv eller har mulighet til å kontrollere det på forhånd. Vær vennlig og bestill, så sender vi produktet så fort det er på lager. Du får oppdateringer via -epost hver gang noe nytt skjer med ordren din.