VAREMERKERHaglöfs
Haglöfs

Sortering:

Produkter pr side:

Haglöfs

Haglöfs er i dag Nordens største leverandør innen friluftsmateriell og friluftsutstyr. Selskapet har hatt en interessant reise siden starten som ryggsekkprodusenter i Dalarna i Sverige i 1914. Allerede de første årene bemerket Haglöfs seg som en leverandør av kvalitetsprodukter, og det er et rykte som har holdt seg! For de fleste er Haglöfs assosiert med alt fra klær til ryggsekker, men få kjenner til at selskapet i nærmere 70 år kun jobbet med ryggsekkproduksjon. Rundt 1984 utvidet de sitt produkttilbud til å også innebære soveposer. Det var først i 1995 at de begynte å produsere klær. Siden 1990-tallet har utviklingen gått raskt og Haglöfs omsetning var i 2009 oppe i nesten 590 millioner (svenske) kroner. Av nettoomsetningen stod klær for 76 prosent, og den initielle produktgruppen, ryggsekker, samt diverse friluftsartikler, kun for ca. 17. 

Uansett hvordan et materiale eller et produkt ser ut på skissebordet, er det under harde forhold man finner ut av hva som fungerer og ikke fungerer! Haglöfs har en lang tradisjon med å teste sine produkter til det ytterste ved rett og slett å bruke dem! Noen av Sveriges mest kjente eventyrere og friluftsentusiaster inngår i det som kalles "Haglöfs vänner". De tester de nyeste produktene fra Haglöfs og tilbakemeldingene deres er grunnlaget for atskillige endringer og forbedringer. Når man kjøper et produkt fra Haglöfs kan man være sikker på at det er laget for å holde, selv på tøffe eventyr. Det er derfor vi på Outdoorexperten er stolte over å tilby deres sortiment til våre kunder. 

Klesindustrien er dessverre ikke akkurat kjent for å tenke på miljø og bærekraftighet. Det gjør derimot Haglöfs som varemerke! Da de i 2008 tok beslutningen om å miljøtilpasse virksomheten, innebar dette en rekke nye satsinger. Opprinnelig var det et spørsmål om produksjonsrekken og om å sikre en etisk bærekraftig produksjon. Siden denne forandringen ble initiert, har allerede flere fått opp øynene for deres visjon, som i 2015 innebar at 80 prosent av alle solgte klær skulle ha bluesign-stempelet. 

Frasen ”Take care” oppsummerer bærekraftighetsarbeidet Haglöfs implementerte i hele sin nåværende organisasjon. Det handler om å tenke gjennomgående på hvordan beslutninger påvirker hele den verden vi nå lever i og av. Miljøarbeidet er noe som aldri blir ferdig. Tvert imot kjemper selskapet konstant for å forbedre seg med mer gjenvunnet materiale og mer human produksjon gjennom hele kjeden fra råvarer til ferdig sortiment.

Tidligere i år fikk Haglöfs utmerkelsen Sustainability brand of the year, fra det svenske bladet Sportfack. 

Laster ned...