Sea to Summit
Sea to Summit hentet navnet sitt fra en ekspedisjon som en av grunnleggerne foretok før han bestemte seg for å starte sitt eget merke innen frilufts- og outdoorliv. Ekspedisjonen hans var fire måneder lang og han dro fra havet i Bengal opp til Mount Everest på 8848 meters høyde, uten ekstra oksygen. Eksedisjonen gikk på denne måten fra "Sea" til "Summit".
Mannen som utførte denne ekspedisjonen var Tim Macartney-Snape, og sammen med en gruppe venner begynte han å bygge opp foretaket Sea to Summit i Australia. Det ble raskt lagt fokus på å lage kompakte og slitesterke lettvektsprodukter for fjellturer, klatring og eventyr. Dette er et marked som aldri kan mettes, da behovene hele tiden øker, i takt med kravene. De produktene vi forventer i dag, sammen med kravene vi stiller til, er høyere enn de kravene vi stilte for bare 10 år siden. Utviklingen er stadig pågående, og dette gjelder både design, materiale, funksjoner med mer.
Å bli et globalt foretak er en stor seier, og noe som innebærer en svært stor kundekrets. Sea to Summit har lykkes med dette, og produktserien når ut til hele verden – inkludert Norge og Outdoorexperten! Australske frilufts- og outdoormerker er noen av de aller beste på markedet. Kanskje som en følge av en generelt stor interesse for eventyr og friluftsliv? På grunn av dette kan du stole på at du får skikkelige produkter av høy kvalitet.
Sea to Summit tester produktene sine i alle mulige situasjoner, og da det er profesjonelle eventyrere som står bak denne merkevaren, kan man som vanlig friluftsentusiast vite at man er i godt selskap når man velger disse produktene. Å benytte sjansen til å bruke produkter som er testet og utviklet av en person som Tim Macartney-Snape, er noe alle burde gjøre!